Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Inovatívny softvérový nástroj zo Slovenska uľahčí firmám nielen prácu s klientmi

Autor:
Lubo Straka
Zverejnené:
20. 7. 2023
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Hovorí sa, že nič nie je také jednoduché ako sa to zdá. Platí to aj pri fungovaní mnohých firiem, ktoré pracujú so zákazníkmi a navyše majú množstvo rôznych administratívnych procesov. Veľmi ľahko sa v tom dá stratiť a problém je na streche. Ak ale máte na svojej strane toho správneho technologického pomocníka, netreba veľa námahy na to, aby veci boli veci organizované a prehľadné. Slováci z Inova Logic dali totiž hlavy dokopy a z ich dielne vzišiel unikátny softvérový nástroj CDESK, nielen pre prácu s klientami.

Mnohé spoločnosti, ktoré predávajú produkty, či poskytujú služby, musia dbať v prvom rade na vzťah so zákazníkom. Ak je spokojný, môže ich podnikanie napredovať. Za všetkým sa pritom skrýva aj množstvo rôznych procesov, ktoré patria k riadeniu firmy. Vyššiu efektívnosť však do tejto oblasti vniesla digitalizácia.

„Mnoho vecí si už dnes nevieme predstaviť inak ako cez počítače. Vybavovanie požiadaviek klientov, prípadne reklamácií alebo práce so zákazkami. Už viacero spoločností zrušilo fyzické priehradky, kde človek vybavoval veci s papierom a perom a preniesli to do online. A práve v tomto smere vám vie pomôcť CDESK, teda Service Desk, digitalizovaný servisný pult,“ vysvetľuje Miroslav Jombík, CEO, Inova Logic.

CDESK je teda teamovým softvérovým systémom, v ktorom sa spracovávajú žiadosti, problémy a otázky od používateľov, cez intranet a internet. Rovnako zabezpečuje aj to, aby boli tieto požiadavky vybavené a riešené včas a efektívne.

„Na digitalizáciu sme sa v tomto smere pozreli trošku inak. Mnohé prvky z nej fungovali vo firmách, pri práci so zákazníkmi len čiastkovo. Rozhodli sme sa ich preto spájať a prepájať práve cez našu platformu, čo prispieva k lepšej organizácii práce,“ hovorí Martin Ondrášik, produktový špecialista, Inova Logic.

V praxi to znamená, že ak firma rieši s nejakým klientom istú zákazku, prípadne požiadavku, všetko, vrátane podrobnej histórie projektu, je vedené práve v CDESKu a ktokoľvek zainteresovaný sa k tomu vie vrátiť. Jednoducho pokrýva napríklad celý proces poskytovania služby. Od požiadavky, cez zapísanie práce, popri doprave až po vydaný materiál a výslednú fakturáciu, ako aj finálny prehľad pre zákazníka. Nástroj pritom uvoľnil ruky aj firme Alphaset, ktorá dodáva aj tlačiarenské technológie.

„Využívame viaceré moduly CDESKu. Používame ho od samotného príjmu požiadavky, ktorá k nám príde mailom, potom na komunikáciu so zákazníkom na vystavenie cenovej ponuky. Používame ho na evidenciu strojov a zariadení, ktoré máme u zákazníkov na plánovanie údržby, na plánovanie servisov. Ale používame ho aj pri samotnom fakturovaní alebo ukončení servisných zásahov,“ dopĺňa Milan Plechlo, CEO, Alphaset.

Unikátnosť celého slovenského riešenia od Inova Logic nie je len v tom, že je prehľadné a používateľ sa v jeho grafickom prostredí rýchlo zorientuje, ale aj v tom, že je modulárne. Firmy tak majú možnosť využiť už existujúce moduly, alebo požiadať o vytvorenie nových, doslova na mieru.

„Naše riešenie má helpdeskové jadro postavené na moderných linuxových technológiách. K nemu je možné pridávať moduly s rozličnými funkcionalitami a konektory na ďalšie systémy. Takto máme integrované napríklad ekonomické softvéry Money S4/S5, ABRA, pracujeme na POHODE. Z ďalších prepojení by som spomenul Microsoft 365, Active Directory, projektový softvér Gira, Finstat, SMS bráný a mnohé ďalšie. CDESK nie je problém adaptovať aj do existujúceho prostredia, kedy prostredníctvom zdokumentovaného API môžete prenášať akékoľvek dáta a spúšťať funkcie CDESKu,“ hovorí Miroslav Jombík, CEO, Inova Logic.

CDESK tak automaticky dopĺňa mnohé informácie namiesto prácneho zadávania. Ak by v ňom však používateľovi niečo chýbalo, vie si aj sám nakonfigurovať napríklad nové formulárové polia. Zaujímavé je aj to, že v spojení s mobilným telefónom, dokážu systém využívať aj servisné firmy priamo v teréne. Nástroj Inova Logicu teda zefektívni prácu zamestnancom, ale zároveň otvára nové možnosti aj pre manažment.

„Veľkou pridanou hodnotou systému sú aj dôležité analýzy. Tým, že sa zaznamenávajú a najmä sledujú všetky požiadavky a problémy, získva vedenie lepší prehľad o tom ako veci fungujú, respektíve nefungujú, a prečo. Vo výsledku tak pomáhame pri manažmente služieb a zlepšovaní zákazníckej skúsenosti,“ dodáva Martin Ondrášik, produktový špecialista, Inova Logic.

Jedna z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Európe, česko – slovenská firma Seyfor, tiež stavila na prehľadnú komunikáciu so zákazníkmi cez slovenský CDESK.

„CDESK považujem za silný nástroj pri digitalizácii a firemných procesov. Nám sa na oddelení zákazníckej podpory vďaka nemu podarilo zefektívniť a zdigitalizovať približne 50 percent všetkých našich procesov na tomto oddelení. Veľmi efektívne dneska vieme sledovať prácu našich ľudí, kedy systém nám dokáže vyhodnocovať efektívne a neefektívne hodiny,“ hovorí Zuzana Zajíčková, podpredseda predstavenstva, Seyfor Slovensko.

Ako je vidieť, naša krajina má neustále dostatok inovácií. Príkladom toho je aj slovenský team Inova Logic a najmä jeho platforma CDESK, v až šiestich jazykových mutáciách. Vďaka svojej modularite tak dokáže prepájať procesy a firmám pomáha digitalizovať a stransparentniť komunikáciu so zákazníkmi. No a spokojný klient je nepochybne základným pilierom toho správneho podnikania.