Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Nvidia vyvinula systém, ktorý rozostruje linky pre dokonalejšiu virtuálnu realitu

Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
22. 7. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Ľudské oko sa môže naraz zamerať len na relatívne malú plochu, zatiaľ čo periférne videnie predstavuje všeobecné ponímanie o tom, čo je na blízku. Pri vykresľovaní virtuálnych prostredí by sa dal ušetriť výpočtový výkon, keby zostalo v centre pozornosti používateľa len potrebná oblasť, na ktorú sa zameral.

Aj to bol jedným z dôvodov, prečo Nvidia vyvinula renderovaciu techniku, ktorá umožňuje vytvárať pútavé prostredie vo virtuálnej realite a simuluje ľudský pohľad, pričom sa zbytočne neplytvá výkon na zobrazenie celej scény.

Nová technika nazývaná „Foveated rendering“ získala svoje meno podľa Fovea centralis, čo je jamka uprostred sietnice ľudského oka, ktorá nám poskytuje schopnosť vidieť veľmi jemné detaily pri upriamenom pohľade na predmet vo svojom okolí. Nový algoritmus od Nvidie sa teda plne sústredí na oblasť okolo bodu, na ktorý sa používateľ pozerá v prostredí vo virtuálnej realite a zvyšok scény sa postupne rozmazáva, tak ako je tomu pri periférnom videní.

Systém dokáže identifikovať bod záujmu používateľa prostredníctvom prototypu headsetu vybaveného senzorom pre sledovanie pohybu očí od spoločnosti SMI. Tento systém je na trhu už niekoľko rokov, no tím Nvidie sa snaží vyriešiť niektoré problémy, ktoré súviseli s predchádzajúcimi verziami.

Nvidia vyvinula novú renderovaciu techniku Foveated rendering, ktorá poskytne dokonalejšie zobrazenie prostredia vo virtuálnej realite

Aj preto vývojári študovali, aké detaily sa vyzdvihujú v ľudskom periférnom videní, ako je farba, kontrast, ostrosť hrán a pohyb. Zo zozbieraných údajov vyvinul tím algoritmus, ktorý pomáha v prostredí virtuálnej reality vytvárať scénu tak, aby vyzerala prirodzenejšie a efekt periférneho rozostrenia bol čo najmenej rozpoznateľný.

Jednoduché rozmazanie vonkajších okrajov časti scény môže vytvárať pocit tunelového videnia. Nvidia však zachovala u rozmazaných oblastí určitú mieru kontrastu. Pri testovaní používatelia hlásili, že výsledok je oveľa komfortnejší a reálnejší ako kedykoľvek predtým. Spoločnosť Nvidia sa chystá demonštrovať svoju novú renderovaciu techniku pre virtuálnu realitu na konferencii SIGGRAPH, ktorá sa uskutoční budúci týždeň.

Podobné články