Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Vlaky v londýnskom metre obnovujú energiu v staniciach

Vlaky v londýnskom metre obnovujú energiu v staniciach
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
28. 9. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Podľa spoločnosti Transport for London (TfL) ročne precestuje londýnskym metrom, po trati v dĺžke 402 kilometrov, približne 1,2 miliardy cestujúcich, pričom niektoré stanice majú ročný nápor približne 89 miliónov ľudí. O hladkú prevádzku sa preto stará celá flotila vlakov, no to so sebou prináša vysoké energické náklady.

V snahe o ekologickejšie a úspornejšie riešenie vykonala TfL päťtýždňový skúšobný test nového rekuperačného brzdového systému, ktorý by mohol v budúcnosti znížiť celkové náklady na energiu až o 5 percent, čo je úspora približne 6 miliónov libier ročne. Nová unikátna technológia je vybavená systémom pre zachytávanie energie, ktorý využíva energiu bŕzd vlaku a vracia ju naspäť vo forme elektrickej energie.

London Tube, Londýn, Transport for London, TfL, metro, vlak, vlaková súprava, brzdenie, rekuperačné brzdenie, technológie, úspora, brzdy, doprava, infraštruktúra, modernizácia, test, skúška, Cludesley Road, Victoria Line, Holborn, klimatizácia, technológie, novinky

Skúšky boli vykonané na linke Victoria v stanici metra Cludesley Road a boli súčasťou programu celkovej modernizácie, ktorá zahŕňa opravu existujúcej infraštruktúry, zavádzanie moderných technológií, nových železničných koľajových vozidiel a nové linky.

Pri skúške počas jedného týždňa bol systém schopný obnoviť dostatok elektrickej energie pre napájanie stanice Holborn pre viac ako dva dni v týždni. Podľa spoločnosti TfL dokáže táto technológia zachytiť až 1 MWh energie za deň, čo je napríklad dostatok na napájanie približne 100 domácností ročne.

London Tube, Londýn, Transport for London, TfL, metro, vlak, vlaková súprava, brzdenie, rekuperačné brzdenie, technológie, úspora, brzdy, doprava, infraštruktúra, modernizácia, test, skúška, Cludesley Road, Victoria Line, Holborn, klimatizácia, technológie, novinky

Takisto by táto nová technológia mala znižovať podzemné uhlíkové stopy ako bonus k efektu spätného získania energie. Za normálnych okolností pri brzdení vlakovej súpravy metra sa energia premieňa na teplo, ktoré uviazne v tuneloch pod zemou a musí byť odsávané klimatizačnými jednotkami. Nová technológia produkuje menej tepla, čím sa znižujú nároky na odvetrávanie a klesajú tak náklady.

London Tube, Londýn, Transport for London, TfL, metro, vlak, vlaková súprava, brzdenie, rekuperačné brzdenie, technológie, úspora, brzdy, doprava, infraštruktúra, modernizácia, test, skúška, Cludesley Road, Victoria Line, Holborn, klimatizácia, technológie, novinky

Podobné články