Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Goodyear predstavuje nové nízkoprofilové nákladné pneumatiky KMAX

Goodyear predstavuje nové nízkoprofilové nákladné pneumatiky KMAX
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
15. 4. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Spoločnosť Goodyear uvádza na trh nákladné pneumatiky s celkom novým rozmerom: nízkoprofilové pneumatiky Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5. Popredný svetový výrobca pneumatík súčasne rozširuje sortiment aj o ďalšiu nízkoprofilovú pneumatiku Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5.

Obe nové verzie nákladných pneumatík Goodyear optimalizovaných pre vysoký kilometrový prebeh by mali hrať zásadnú rolu pri ďalšom zvyšovaní efektívnosti vozových parkov, pretože umožnia prevádzku vozidiel s návesmi s prepravným objemom viac ako 100 m3. Nové nízkoprofilové nákladné pneumatiky sú výsledkom spolupráce s popredným výrobcom nákladných vozidiel DAF pri vývoji špeciálnych nízkoložných ťahačov. Spočiatku budú na trhu ako originálna výbava jeho nízkoložných ťahačov DAF CF a DAF XF.

Goodyear, pneumatika, nákladná pneumatika, KMAX S, 375/45R22.5, KMAX D, 315/45R22.5, Goodyear KMAX S, Goodyear KMAX D, DAF, nákladný automobil, kamión, technológie, novinky, technologické novinky, inovácie, recenzie, prvé dojmy

Nové pneumatiky nesú označenie Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5 a Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5. Rozmer 375/45R22.5 je v odvetví celkom nový a Európska technická organizácia pre pneumatiky a ráfiky (European Tyre and Rim Technical Organisation; ETRTO) ho len nedávno pridala na oficiálny zoznam povolených rozmerov. Obe nízkoprofilové nákladné pneumatiky predstavujú dôležitý krok pre celé odvetvie nákladnej dopravy, ktoré sa trvalo snaží o zvyšovanie ukazovateľov prepravenej hmotnosti na kilometer pri dodržaní stanovených výškových limitov pre cestné vozidlá. Aby sa mohla zvýšiť nákladová kapacita nad 100 m3, mnoho dopravcov sa spolieha na návesy Megatrailer s vnútornou výškou tri metre. Nová kombinácia pneumatík môže vyriešiť tieto problémy, ktoré prevádzku takých návesov často sťažujú, alebo úplne znemožňujú.

Goodyear, pneumatika, nákladná pneumatika, KMAX S, 375/45R22.5, KMAX D, 315/45R22.5, Goodyear KMAX S, Goodyear KMAX D, DAF, nákladný automobil, kamión, technológie, novinky, technologické novinky, inovácie, recenzie, prvé dojmy

Nová pneumatika KMAX D na hnanú pneumatiku znižuje výšku hornej hrany podvozku a sedla návesu o 5 až 6 centimetrov na 91 centimetrov, zatiaľ čo KMAX S na riadenú nápravu znižuje výšku prednej nápravy asi o 2 až 3 centimetre. Umožňuje to udržiavať dostatočnú medzeru medzi ťahačom a návesom pri manévrovaní s vozidlom. Aj pri maximálnej výške vozidla 4 metre tak možno využívať návesy s vnútornou výškou 3 metre, ktoré umožňujú prepravný objem nad 100 m3 a maximálne zvyšujú efektívnosť prepravy. Nové pneumatiky dovoľujú zaťaženie 8,0, resp. 11,6 ton na nápravu a sú alternatívou pneumatík 355/50R22.5 na riadenú a 295/55R22.5 na hnanú nápravu. Spočiatku ich bude Goodyear dodávať ako originálnu výbavu len spoločnosti DAF a neskôr i ako popredajné náhrady.

Goodyear, pneumatika, nákladná pneumatika, KMAX S, 375/45R22.5, KMAX D, 315/45R22.5, Goodyear KMAX S, Goodyear KMAX D, DAF, nákladný automobil, kamión, technológie, novinky, technologické novinky, inovácie, recenzie, prvé dojmy

Vývoj nových pneumatík, vzhľadom na kombináciu nízkeho profilu a vysokého záťažového indexu, predstavoval značný technický problém. Aby ho Goodyear zvládol, musel využiť kombináciu najrôznejších nových postupov a technológií. Zahŕňajú napríklad zladenie šírky ramenných rebier plášťa pneumatiky KMAX S na riadenú nápravu s geometriou a zaradením priečnych drážok. Goodyear pre novú pneumatiku zvolil šesťrebrový dezén a patrične upravil rebrá IntelliMax (horizontálne prepojené obvodové rebrá). Špecifické úpravy realizoval aj v prípade smerového dezénu behúňa v tvare písmena „V“ pneumatík KMAX D pre hnanú nápravu. Konštrukcia pneumatík pre riadenú i pre hnanú nápravu ďalej zahŕňa technológiu prekladaných pásov. Technológiu prekladaných pásov - inovatívne zosilnenie pásu v oblasti koruny pneumatiky si Goodyear nechal patentovať. Vďaka nej pneumatika zvláda vyššie zaťaženie a opotrebováva sa rovnomerne, čo zvyšuje jej kilometrový prebeh.

Goodyear, pneumatika, nákladná pneumatika, KMAX S, 375/45R22.5, KMAX D, 315/45R22.5, Goodyear KMAX S, Goodyear KMAX D, DAF, nákladný automobil, kamión, technológie, novinky, technologické novinky, inovácie, recenzie, prvé dojmy

Goodyear vyvinul už mnoho jedinečných pneumatík, ktoré pomáhajú zvyšovať efektívnosť vozových parkov. Pokiaľ ide o aktuálne nové pneumatiky Goodyear KMAX S a D, pomohli spoločnosti DAF skonštruovať ťahač splňujúci požiadavky projektu TelliSys, ktorý by mal umožniť prepravu kontajnerov s vnútornou výškou 3 metre na nákladných vozidlách s celkovou výškou 4 metre.

(Zdroj: Tlačová správa Goodyear)

Podobné články