Misia splnená, astronauti na ISS nezomrú od hladu!

7. 7. 2015

Po dvoch dňoch na orbite Zeme nákladná vesmírna loď ruskej výroby Progress 60 úspešne zakotvila pri Medzinárodnej vesmírnej stanici (ISS). Po sérii neúspešných pokusov s inými raketami sa konečne posádka vesmírnej stanice dočkala sľubovaných zásob.

Predchádzajúce misie so snahou doplniť zásoby na vesmírnej stanici sa stretli s opakovaním zlyhaním. Koncom minulého mesiaca došlo k fatálnej chybe na rakete Falcon 9 pri misii CRS-7 spoločnosti SpaceX, kedy už po necelých 2 a pol minútach raketa explodovala a rozpadla sa nad Atlantickým oceánom.

ISS, Progress 60, NASA, vesmír, Zem, raketa, vesmírna stanica, vesmírna loď, SpaceX, Progress 59, Orbital Science Cygnus, Falcon 9, CRS-7, Medzinárodná vesmírna stanica, veda, výskum, technológie, novinky

Raketa mala vyniesť vesmírnu loď CRS-7 s nákladom vážiacim viac ako 1,8 tony, v ktorom boli zásoby pre posádku či súčiastky pre stanicu a vedecké experimenty. Zlyhali aj dve misie predtým, Progress 59 a Orbital Science Cygnus.

NASA sa snažila po každej strate zdôrazňovať, že posádka je bohato zásobená, no úspešné pripojenie nákladnej lode Progress 60 k vesmírnej stanici sprevádzalo počuteľné vydýchnutie.

Progress 60 tak dodal ISS náklad vážiaci viac ako 2,7 tony, vrátane životne dôležitých potravín, vody a paliva. Po vyložení bude ešte Progress 60 zakotvený na stanici najbližšie štyri mesiace a bude slúžiť ako kozmický kôš, ktorý plný odpadu neskôr sám zhorí v zemskej atmosfére.