Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Tvorba verného animovaného 3D avatara sa dá zvládnuť už za 10 minút

Tvorba verného animovaného 3D avatara sa dá zvládnuť už za 10 minút
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
3. 1. 2018
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Donedávna bol proces tvorby animovaného 3D avatara celého konkrétneho človeka otázkou niekoľkých dní, no vďaka novému systému, ktorý navrhli výskumníci z nemeckej univerzity v Bielefelde, je to teraz údajne možné už za 10 minút.

Novú technológiu vyvinul tím výskumníkov zo skupiny Cluster of Excellence Cognitive Interaction Technology (CITEC), ktorá patrí pod univerzitu v Bielefelde. Technológia je určená na využitie vo virtuálnom tréningovom systéme ICSpace, ktorý tiež vyvinul CITEC. Tu používatelia dostávajú spätnú väzbu v reálnom čase sledovaním a manipulovaním s fotorealistickým 3D avatarom počas vykonávania rôznych cvičení.

Nový systém pre vytváranie animovaných 3D avatarov funguje tak, že sa človek odfotografuje zo všetkých strán súčasne prostredníctvom v kruhu rozostavaných 40tich DSLR fotoaparátov. Ide o takzvanú fotogrametrickú metódu, kedy sa zo snímok identifikuje niekoľko miliónov 3D vzoriek bodov pre vytvorenie tela foteného subjektu.

Výskumníci z univerzity v Bielefelde navrhli nový systém, ktorý dokáže vytvoriť animovaného 3D avatara už za 10 minút.

Tieto vzorové body sa potom používajú pre prispôsobenie tvaru a vzhľadu vygenerovaného virtuálneho ľudského modelu. Ten obsahuje štatistické údaje o tvare a pohybe, ktorých základom sú 3D skeny viac ako 100 ľudí. Táto technika je teda kľúčová pre zrýchlenie procesu tvorby 3D avataru, pretože jeho animácia nemusí byť navrhnutá od samotného počiatku, ale využíva už existujúce údaje.

Výsledný produkt vyzerá rovnako ako jeho ľudská predloha a je plne animovateľný až po rôzne výrazy tváre a jednotlivé ohýbania kĺbov prstov. Podľa výskumníkov by táto technológia mohla pomôcť používateľom systému ICSpace sa lepšie identifikovať so svojim 3D avatarom. Samozrejme existujú aj ďalšie potenciálne aplikácie, napríklad pre využite v počítačových hrách a virtuálnej realite.

Testovaný subjekt a jeho virtuálny avatar.