Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Algoritmus od Google vie vyhľadávať rôzne objekty priamo z videí

Algoritmus od Google vie vyhľadávať rôzne objekty priamo z videí
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
13. 3. 2017
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Chceli ste sa niekedy pochváliť svojim známym nejakým vtipným videom, ktoré ste videli, no zabudli ste jeho názov a jediné, čo si pamätáte je len to, že tam bola napríklad opica a chlapík? To moc pri vyhľadávaní nepomôže, no Google sa rozhodol rozšíriť svoju umelú inteligenciu rozpoznávania obrazu aj do ríše videí. V budúcnosti by sme tak mohli ľahko vyhľadávať obsah videa podľa označených objektov cez AI systém.

Algoritmus Google Cloud Video Intelligence využíva model hĺbkového učenia na základe existujúceho systému Tensorflow pre analýzu videa, ktorému priradí značky v závislosti od konkrétneho obsahu, ktorý sa vo videu nachádza. Systém je schopný vyhľadávať videá pridaním viacerých značiek v podobe podstatných mien a slovies, spolu s hodnotením toho aký veľký význam majú označené prvky vo videu.

Systém Google Cloud Video Intelligence dokáže rozoznávať objekty v existujúcich videách

Systém analyzuje videá záber po zábere a každému objektu priradí percentuálnu hodnotu. Táto hodnota potom určuje ako veľmi je daný objekt významný pri výsledkoch vyhľadávania, čo sa prenesie do konečného vyhľadávania v databáze videí, cez ktoré sa používateľ naviguje rovnakým spôsobom, ako keď vyhľadáva webové stránky alebo obrázky.

Google pri demonštrácii technológie ukázal, ako dokáže systém upozorniť používateľa na konkrétne momenty vo videu, ktoré obsahuje objekty alebo udalosti, ktoré sa vyhľadávajú. Dokonca počas demonštrácie vedel systém analýzou nielen určiť psa vo videu, ale aj jeho konkrétne plemeno.

Systém Google Cloud Video Intelligence priraďuje percentuálnu hodnotu podľa váhy toho, ako roroznal objekt vo videu

Tento inovatívny nástroj je momentálne k dispozícii pre súkromné spoločnosti v beta testovaní. Rozhranie API by tak mohlo pomôcť veľkým mediálnym organizáciám či výrobcom spotrebnej elektroniky pri budovaní svojich mediálnych katalógov alebo pridať jednoduchý spôsob, ako spravovať obsah zdieľaný so spotrebiteľmi. Hoci ešte nejaký ten čas potrvá, kým sa systém širšie integruje aj do našich všeobecných vyhľadávacích nástrojov, no v budúcnosti by sme tak mohli ľahko a rýchlo vyhľadávať ešte viac internetového videoobsahu.