Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Volvo pridalo do konceptu kamiónu SuperTrack už aj hybridný pohon

Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
8. 3. 2017
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Komerčné ťahače sa síce na cestách nevyskytujú v takom hojnom počte, ako osobné automobily, no potrebujú oveľa väčšie množstvo paliva. Automobilka Volvo sa to snaží vyriešiť svojím konceptom kamiónu SuperTrack, ktorý je vybavený hybridným pohonom pre zníženie spotreby paliva o 5 až 10 percent, pričom naftový motor môže byť vypnutý až 30 percent času.

Svoju koncepciu SuperTrack zahájilo Volvo v roku 2011, už v roku 2015 túto technológiu testovalo, no a minulý rok bola oficiálne odhalená. Cieľom celého projektu je nájsť spôsoby, ako zvýšiť efektivitu nákladnej dopravy až o 50 percent, najmä vylepšením aerodynamiky a znížením hmotnosti vozidiel.

Volvo svoj koncept kamiónu SuperTrack najnovšie vybavilo hybridným pohonom

Tentoraz sa Volvo rozhodlo do konceptu kamiónu SuperTrack pridať aj hybridnú pohonnú jednotku, ktorej energia môže byť využitá napríklad pri brzdení kamiónu alebo počas jeho jazdy z kopca. Hybridný pohon umožní ísť vozidlu na plnú elektrickú úroveň po rovných cestách alebo po cestách s nízkym sklonom až do vzdialenosti 10 kilometrov. V kombinácii s predchádzajúcimi vylepšeniami karosérie vozidla sa tak zníži spotreba paliva o 30 percent, rovnako ako sa o toto číslo zníži aj produkcia škodlivín CO2.

Koncept Volvo SuperTrack vďaka hybridnému pohonu dokáže znížiť spotreby paliva a tvorbu CO2 až o 30 percent

Koncept kamiónov SuperTrack má podvozok vyrobený z hliníka, vďaka čomu sa konštruktérom podarilo znížiť celkovú hmotnosť o 1450 kilogramov. Pre zníženie odporu vzduchu a turbulencie upravilo Volvo aj tvar kabíny a bočné spätné zrkadlá sú nahradené kamerami.

Novinkou v prípade hybridného kamiónu SuperTrack je aj špeciálny asistenčný systém pre vodiča s názvom I-See. Ten používa GPS dáta a digitálne mapovanie pre analýzu blížiaceho sa profilu terénu. Softvér potom tieto informácie využije pre zvolenie efektívneho využitia elektromotora alebo dieselového motora vzhľadom na topografiu cesty, zatiaľ čo sa optimalizuje aj získavanie energie naspäť z rekuperačných systémov.

Koncept kamiónu Volvo SuperTrack získal aj špeciálny asistenčný systém I-See

Hoci koncept kamiónu SuperTruck sám o sebe nebude uvedený do komerčnej prevádzky, niektoré z jeho aspektov a technológií by sa mohli dostať aj do produkčných modelov. Už teraz sa niektoré jeho aerodynamické prvky vyskytujú v súčasných kamiónoch Volvo.