Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Aká bude budúcnosť produktov Huawei?

Autor:
Ľubo Straka
Zverejnené:
4. 12. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Keď sa povie Made in China, viacerým to vyčaruje úsmev na tvári, no dnes však už túto značku treba brať naozaj vážne. Čínske spoločnosti výrazne zlepšili manažment kvality, majú vlastný dizajn, vývoj a technologické inovácie. Naša redakcia sa bola o tom v Číne presvedčiť, priamo u výrobcu Huawei, a tak vám z tejto cesty ponúkame reportáž.

Shezhen ale aj Shanghai. Veľké čínske metropoly sa stali zázemím pre domáceho výrobcu Huawei. Firma sa už stihla vypracovať na tretieho najväčšieho producenta mobilných telefónov na svete, hneď po spoločnostiach Apple a Samsung. Len za minulý rok sa od nej na trhu umiestnilo viac ako 100 miliónov mobilných zariadení. A ďalšie očakávania sú ešte väčšie. Pomôcť by v tom mohli aj niektoré strategické kroky.

„Ešte v októbri 2015 s nami začal spolupracovať Abigail Brody, teda bývalý hlavný dizajnér Apple. Spolu chceme našim zariadeniam priniesť nový dizajn,“ hovorí pán Kevin Ho, Huawei Consumer Business Group.

Vyzerá to tak, že spoločnosť to má k úspechu našliapnuté nielen cez dizajn, ale aj cez technológie. Huawei má totiž v tomto období najrýchlejší procesor na svete pre mobilné telefóny - Kirin 950, ktorý porazil aj konkurenčný Qualcomm. Výrobca sa rovnako rozhodol nasadiť aj AMOLED technológiu, s ktorou plánuje aj do budúcnosti.

„Super AMOLED displeje majú určite viacero výhod oproti TFT displejom. Aj preto chceme túto technológiu naďalej zapracovávať do našich prémiových smartfónov.“

Práve tento typ displejov zdobí prémiové smartfony iných výrobcov. Huawei však pravú prémiovú triedu smartfónov už dávnejšie nerozšíril, keďže naposledy ju zastupoval model D2, ktorý spoločnosť uvádzala ešte v januári 2013. No čo nie je, môže byť.

„Modelová rada D je u nás seriózne stále v hre, ale uvidíme. Stále čakáme na ten správny čas kedy by sme novinku z tejto triedy uviedli.“

Možno sa teda už na budúci rok dočkáme aj nového prémiového modelu. Zatiaľ sú však najvyššími modelmi výrobcu smartfóny P8 a MATE S. Oba majú prvky prémiových smartfónov, aj keď plnohodnotnou v tomto smere je predsa len spomínaná modelová rada D.

„V Európe sa zameriavame na smartfóny strednej triedy. Samozrejme, že máme aj prémiové, ktoré budeme ďalej rozvíjať popri strednej triede. Zoberme si takú P8, ktorej sa celkom darí v každej krajine, kde bola uvedená. Povýšila našu značku a v roku 2016 budeme to isté chcieť od P9tky."

Takže na P9tku si ešte počkáme, no pri našej návšteve v Číne sa už aj na bilboardoch hovorilo o uvádzaní modelu MATE 8 ešte pred koncom novembra 2015.

Čo sa týka využitia, smartfóny sú dnes predovšetkým používané, okrem komunikácie, najmä na fotenie. Aj preto Huawei výraznejšie investuje do návrhu kamerových modulov a jeho strategickým partnerom v tejto oblasti je SONY.

„Používame senzory od SONY a máme vlastný vývoj v ich zapracovaní do smartfónov. Ak počkáte do budúceho roka určite vás prekvapíme kreatívnym dizajnom kamerových modulov.“

Záujem vo svete však rastie nielen o smartfóny, ale aj o novú kategóriu nositeľných zariadení, takzvaných wearables.

V tomto smere nezaostáva ani Huawei. Producent má k dispozícii inteligentný náramok TalkBand B1, ale aj B2, ktorý sa dokáže z náramku zmeniť na blueTooth handsfree sadu. No a vlajkovou loďou je určite Huawei Watch.

„Tento rok sme vyšli s našimi inteligentnými hodinkami a od spotrebiteľov sme dostali pozitívnu spätnú väzbu. Ideme teda dobrým smerom, a tak sa už na wearables zariadeniach pre budúci rok mnohé optimalizuje. Investujeme tu do inovácií. Či je to Talkband B1 alebo B2, prípadne Zero ako vstupná trieda do wearables, rozhodne si to zaslúži našu investičnú pozornosť,“ uzatvára pán Kevin Ho, Huawei Consumer Business Group.

Výrobcovia mobilných zariadení si uvedenie svojich noviniek nechávajú na významné podujatia. Najbližší tak bude januárový CES v Las Vegas, alebo marcové MWC v Barcelone. Uvidíme či sa teda Huawei dovtedy rozhodne, na niektoré z nich, pripraviť, možno aj svoju novú vlajkovú loď, či prémiový smartfón, prípadne novinku v oblasti wearables.