Futuristický supermarket s digitálnymi informáciami o produktoch
- Autor:
- Roman Mališka
- Zverejnené:
- 19. 12. 2016
- Hodnotenie:
- Už ste hlasovali.
Supermercato del Futuro (Supermarket budúcnosti) je nový obchod spoločnosti Coop Italia, ktorý bol postavený s cieľom poskytnúť nakupujúcim čo najviac informácií o predávaných produktoch formou interaktívnych predajných stolov, inteligentných políc a dátami v reálnom čase o potravinách, ponukách a informáciách o varení.
Nový "Supermarket budúcnosti" využíva technológiu vyvinutú spoločnosťou Carlo Ratti Associati (CRA) a jeho cieľom je pomôcť nakupujúcim v rozhodovaní o tom, čo kupujú prostredníctvom detailných informácií o produktoch, ako aj podporiť využívanie čerstvých miestnych produktov a vzdelávanie spotrebiteľov o vplyvoch a dostupnosti potravín.
Supermarket vyrástol v oblasti Bicocca v Miláne a má rozlohu 1 000 metrov štvorcových. Tradičné fyzické aspekty supermarketu sú vylepšené popismi produktov s digitálnymi prvkami, vďaka čomu je predajca schopný poskytnúť kupujúcim dodatočné informácie o predávaných produktoch.
Interaktívne predajné stolu slúžia pre vystavenie viac ako 6 000 produktov. Využívajú senzory Microsoft Kinect pre detekciu pohybu ruky zákazníka smerom k položke a potom sa zrkadlových displejov nad stolmi automaticky zobrazia informácie o produkte, vrátane jeho nutričných vlastností, miesta pôvodu, prítomnosti alergénov a pokynov na likvidáciu odpadu. Súčasne môžu byť zobrazované súvisiace produkty, propagácia iných výrobkov a ďalšie praktické informácie pre nákup.
Propagácie výrobkov v obchode a podrobnejšie informácie o niektorom výrobku si zákazník taktiež môže pozrieť na dotykových displejoch, ktoré sú popisované ako „inteligentné štítky.“ Doplňujúce informácie pre zákazníkov sa zobrazujú na 20 metrov dlhej stene zloženej z 54roch monitorov. Tá sa využíva pre veci, ako sú špeciálne akciové ponuky, návrhy pre prípravu jedál a denné najpredávanejšie produkty.