Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Mask prenáša výrazy tváre na avatara vo virtuálnej realite

Mask prenáša výrazy tváre na avatara vo virtuálnej realite
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
13. 4. 2017
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Firma MindMaze si stanovila za cieľ rozšíriť ponorenie používateľa do virtuálne reality s pomocou snímania mimiky tváre prostredníctvom príslušenstva pre VR headset s názvom Mask. To pozorne sleduje výrazy tváre nositeľa a prenáša ich na jeho avatara vo virtuálnej realite.

Vďaka tejto technológii môže používateľ zariadenia Mask preniesť do virtuálnej reality svoje skutočné emócie, ktoré vyjadruje tvárou, ako je úsmev alebo mračenie. Tento prvok pridáva ďalšiu vrstvu personalizácie, emócií a humanizácie v prostredí čoraz populárnejšej virtuálnej reality. Technológia má veľký potenciál pre VR sociálne média a hry.

Mask je vlastne penová vložka, ktorá sa pripája k už existujúcemu headsetu pre virtuálnu realitu. Požívateľovu mimiku sleduje pomocou penových elektród, ktoré detegujú elektrické impulzy tváre. Tie sú potom analyzované pomocou softvérových algoritmov, ktoré vytvárajú neurónový obraz prejavu používateľa bez nutnosti nejakej kalibrácie zariadenia.

Mask je penová vložka s elektródami, ktoré sledujú elektrické impulzy vyjadrujúce emócie nositeľa

Spoločnosť MindMaze tvrdí, že jej moderné strojové učenie a systém pre spracovanie biologických signálov vie dekódovať a prekladať výrazy tváre v desiatkach milisekúnd, než sa skutočne objavia na jeho tvári. Toto včasné odhalenie údajne umožňuje vyjadrenie emócií používateľa pre jeho avatar vo virtuálnej realite v reálnom čase.

Penový doplnok Mask pre VR headsety je k dispozícii zatiaľ iba pre biznis partnerov. Firma MindMaze tak zrejme dúfa, že by sa jej produkt s inovatívnou technológiou mohol stať súčasťou významných hráčov na poli virtuálnej reality, ako je Oculus a HTC. Zariadenie je tiež kompatibilné s mobilnými headsetmi, ako je Google Daydream View či Samsung Gear VR.

Mask sa nasadí na existujúci VR headset a dokáže preniesť výrazy tváre nositeľa na jeho avatara vo virtuálnej realite