Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Adobe experimentuje s novými druhmi technológií pre spracovanie hlasu a obrazu

Adobe experimentuje s novými druhmi technológií pre spracovanie hlasu a obrazu
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
8. 11. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Spoločnosť Adobe počas svoje výročnej konferencie Adobe MAX prezentovala experimentálne technológie zakomponované v inovatívnych nástrojoch. Tak napríklad VoCo dokáže spracovať a editovať nahratý hlas podobne, ako pri práci s úpravou fotografií vo Photoshope. Či nástroj Stylit, ktorý vytvára digitálnu techniku kreslenia vo vzhľade tradičného výtvarného umenia, alebo technológia CloverVR, ktorá pomáha pri editácii 360 stupňových videí.

Projekt VoCo je tiež označovaný ako „Photoshopping Voiceovers“ a rovnako ako Adobe Photoshop vie pridávať a upravovať prvky fotografie, tak používatelia VoCo môžu vykonávať okamžité úpravy a pridávať elementy do nahratej reči takým spôsobom, ktorý takmer dokonale napodobňuje pôvodného majiteľa hlasu.

Podľa vývojárov stačí softvéru VoCo asi 20 minútový hlasový záznam, z ktorého dokáže určiť rečové vzory a zvukové vlny hlasu z originálu. Následne môže používateľ jednoducho zadať upravenú verziu textu a softvér ho prakticky okamžite prevedie do nového tvaru. Nové slová, ktoré sa nenachádzali v pôvodnej nahrávke, sú pritom vytvorené v tóne a zafarbení hovorcu

.Spoločnosť Adobe predstavila viacero experimentálnych technológií - na fotografii ide o projekt VoCo pre editovanie nahratého hlasu

Táto technológia si môže nájsť využitie v zábavnom priemysle či v žurnalistike pri práci s hlasom. Vývojári si uvedomujú bezpečnostné obavy, a aby im zabránili, chcú do softvéru zapracovať funkcie, ako sú vodoznaky a iné opatrenia proti falšovaniu.

Druhým zaujímavým experimentálnym projektom spoločnosti Adobe je nástroj Stylit, ktorý vytvára zástupcu pre výrobu digitálnej techniky kreslenia, ktorá vyzerá ako ručne kreslená alebo maľovaná. Na rozdiel od existujúcich filtrov a efektov, Stylit prispôsobí techniku na základe osobných umeleckých techník používateľa. To mu môže pomôcť sa stať ešte lepším ilustrátorom, maliarom či sochárom v digitálnom prostredí, než ako je tomu v reálnych podmienkach.

Adobe Stylit dokáže prijať kresliaci štýl používateľa a preniesť ho do digitálneho sveta

V predstavenom deme bol Stylit v reálnom čase použitý na aplikáciu ručne maľovaného efektu na model dinosaura. Zatiaľ čo olejové pastely boli použité k nakresleniu gule mimo obrazovku, Stylit načerpal štýl kreslenia gule a aplikoval ju na model dinosaura. Výsledkom sa stal dinosaurus, ktorý sa zdal byť ručne kreslený olejovými pastelmi presne v štýle vychádzajúceho z gule na výkrese.

Tretí experimentálny projekt CloverVR reaguje na potreby používateľov pri editácii 360 stupňových videí. V súčasnej dobe sa používajú pluginy tretích strán a neefektívne pracovné postupy, ktoré nútia používateľa neustále nasadzovať alebo dávať dole z hlavy VR headset. Technológia CloverVR zavádza nástroje pre priame editovanie videí zvnútra prostredia virtuálnej reality, takže používateľ si môže na sebe headset nechať a vykonáva zmeny priamo tak, ako ich vidí.

Projekt CloverVR umožní používteľovi editovať 360 stupňové videá priamo v prostredí virtuálnej reality

Tieto projekty boli najzaujímavejšími z 11tich, ktoré Adobe prezentovala na konferencii. Či sa tieto experimentálne technológie dostanú do budúcich projektov spoločnosti je síce zatiaľ nejasné, ale ponúkajú nám pohľad na to, akým smerom by sa toto odvetvie mohlo v budúcnosti uberať.