Nokia sa snaží preraziť v oblasti virtuálnej reality
- Autor:
- Roman Mališka
- Zverejnené:
- 3. 8. 2015
- Hodnotenie:
- Už ste hlasovali.
Hoci to spoločnosti Nokia na poli smartfónov moc nevyšlo, snaží sa presadiť na pre nich doteraz neprebádanom území virtuálnej reality. Zariadenia pre zobrazenie virtuálnej reality zažívajú v dnešnej dobe rozkvet, no k ešte väčšej popularite je potrebné vytvárať množstvo digitálneho obsahu.
A práve toto je cieľom spoločnosti Nokia, ktorá so svojím zariadením OZO chce vyplniť narastajúcu potrebu materiálu pre virtuálnu realitu. OZO je vlastne komerčne dostupná videokamera pre snímanie virtuálnej reality a je určená najmä pre odborníkov, ktorí s ňou môžu vytvárať požadovaný obsah.
Kamera s guľovým telom môže pripomínať iné panoramatické kamery, no jej hlavnou prednosťou je schopnosť nakrúcania stereoskopického 3D videa a audia vďaka až ôsmim zosynchronizovaným šošovkám a ôsmim integrovaným mikrofónom, ktoré sú rozmiestnené po povrchu zariadenia. OZO poskytuje 3D prehrávanie priamo v reálnom čase.
Podľa vyjadrenia spoločnosti by mal byť nakrútený obsah kompatibilný s komerčne dostupnými zariadeniami pre sledovanie virtuálnej reality, ako je napríklad Samsung Gear VR, a je tiež kompatibilný s existujúcimi nástrojmi pre vytváranie virtuálneho obsahu od tretích strán.
OZO chce tak priniesť inovácie vo virtuálnej realite a výkonné nástroje umožnia profesionálom vytvárať očarujúce zážitky pre používateľov zariadení na zobrazovanie virtuálnej reality. Nokia neplánuje kameru OZO dodávať skôr ako vo štvrtom kvartáli tohto roka a preto odhalí detailnú špecifikáciu a ceny zariadenia neskôr.