Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Mitsubishi Electric vyvíja projekčný systém, ktorý vytvorí displej vo vzduchu

Mitsubishi Electric vyvíja projekčný systém, ktorý vytvorí displej vo vzduchu
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
19. 2. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Spoločnosť Mitsubishi Electric dúfa, že okolo roku 2020 budeme môcť vidieť reklamy alebo iné obrazy doslova visiace vo vzduchu pred nami. Vtedy by mohla byť ich vyvíjaná technológia „vzdušných displejov“ dovedená k dokonalosti a pripravená pre komerčné použitie. Už teraz je schopná vo vzduchu zobraziť obraz s diagonálou 142 centimetrov (56 palcov).

A ako to vlastne celé funguje? Obraz, ktorý môže byť statický alebo video, sa zobrazí na obrazovke umiestnenej kolmo k pozorovateľovi. Obrazovka je pritom pre neho neviditeľná. V diagonále s obrazovkou je umiestnené zariadenie, ktoré rozdeľuje lúče svetla na dve časti.

Výsledkom je to, že sa premietaný obraz odráža od zadnej steny rozdeľovača lúčov a vytvára tak dva duplicitné obrazy. Tie sú následne odrazené prostredníctvom reflexnej vrstvy, prechádzajú cez rozdeľovač lúčov a zoskupia sa vo vzduchu priamo pred pozorovateľom. Ten ich vníma ako jeden obraz visiaci vo vzduchu.

displej, vzdusny displej, Mitsubishi Electric, projekcia, rozdeľovač lúčov, reflexná stena, obraz, video, vývoj, reklama, technológie, novinky, inovácie, technologické novinky, recenzie, prvé dojmy

Podľa vývojárov zatiaľ majú ľudia problém sa sústrediť na tieto obrazy, pretože neexistuje spôsob, ako určiť, kde sa „vzdušný displej“ nachádza. Aj preto má tento projekčný systém takzvané vodiace obrazy, ktoré sa premietajú na steny alebo iné pevné povrchy po oboch stranách visiaceho obrazu. Keďže divák vidí kde sa tieto obrazy nachádzajú, dokáže sa na ne sústrediť a následne nájsť a zaostriť na obraz vytvorený vo vzduchu pred ním.

Celá oblasť projekčného systému, vrátane dvoch vodiacich stien meria 229 centimetrov diagonálne.

displej, vzdusny displej, Mitsubishi Electric, projekcia, rozdeľovač lúčov, reflexná stena, obraz, video, vývoj, reklama, technológie, novinky, inovácie, technologické novinky, recenzie, prvé dojmy