Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Prvý komerčne dostupný 8K televízor v predaji od októbra

Prvý komerčne dostupný 8K televízor v predaji od októbra
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
18. 9. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Ultra HD televízory s rozlíšením 4K sa ešte ani nestihli poriadne udomácniť, veď u nás sú zatiaľ skôr raritou ako štandardnom, a už pomaličky začínajú výrobcovia predstavovať nové modely televízorov s dvojnásobným rozlíšením, teda 8K. Technológiou 8K prezentoval Sharp prvýkrát na výstave CES 2015 začiatkom tohto roka.

Spoločnosť Sharp od 30. októbra začne v Japonsku prijímať objednávky na vôbec prvé komerčne dostupné televízory s rozlíšením 8K. Panel, ktorý ponúka až 16 krát vyššie rozlíšenie ako je Full HD tak konečne vstúpi na trh, aj keď za cenu, ktorá dokáže poriadne usadiť.

8K, IGZO, Sharp, televízor, technológie, novinky

Televízne panely s názvom IGZO majú rozlíšenie 7,680 na 4,320 bodov, kontrastný pomer 100,000 : 1 a ich pozorovací uhol je 176 stupňov. Rozlíšenie 8K natlačí presne toľko pixelov do jedného obrazu ako štyri 4K panely súčasne. Je to dosiahnuteľné prostredníctvom štyroch vstupov HDMI 2.0, z ktorých každý prispieva obrazom v Ultra HD (3,840 na 2,160 bodov).

8K, IGZO, Sharp, televízor, technológie, novinky

Takéto obrovské rozlíšenie pri televízore je síce pekné, ale otázkou zostáva obsah. Momentálne pri 4K televízoroch je problém s dostupnosťou obsahu v 4K rozlíšení. Niektoré streamingové služby, ako je Netflix, majú zatiaľ obmedzené množstvo obsahu a používateľ musí mať dostatočne rýchle pripojenie k internetu.

Používateľ tak má skôr možnosť si prezerať vlastný 4K obsah nakrútený pomocou 4K kamier a ešte to nejaký ten čas potrvá, kým bude 4K obsah pre televízory dostatočný. Prvou lastovičkou je napríklad nový UHD Blue-Ray prehrávač od Samsungu, ktorý bude dostupný v budúcom roku.

8K, IGZO, Sharp, televízor, technológie, novinky

Z toho vyplýva, že na obsah 8K si počkáme ešte dlhšie, najmä keď nie sú ani dostupné zariadenia, ako kamery, na nakrútenie vlastného obsahu. Sharp si toto dobre uvedomuje a aj preto je jeho nová televízia zameraná skôr na profesionálov ako na spotrebiteľov, ktorým môže pomôcť pri testovaní 8K vysielania.

Tomu zodpovedá aj cena, ktorá doslova vyráža dych – 16 miliónov japonských jenov, čo je približne 117,000 Eur.

8K, IGZO, Sharp, televízor, technológie, novinky

Podobné články