Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

EasyJet: Mobilná aplikácia a ďalšie moderné technológie

Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
7. 10. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Cestovanie na pekné zahraničné miesta najmä lietadlom má svoje výhody, ale zorientovať sa na veľkom letisku pri časovej tiesni býva pre cestujúcich často problém. Britská spoločnosť easyJet má na to recept v podobe mobilnej aplikácie no a moderné technológie sa nebojí využiť ani vo vlastných lietadlách a pri tréningu personálu. Ako, to sa už dozviete v nasledujúcich minútach.

Používatelia smartfónov majú k dispozícii množstvo šikovných aplikácií, ktoré im uľahčujú ich každodenný život. Jednu takú môžu využiť aj pri cestovaní s easyJet. Aplikácia neposkytuje len možnosť nákupu a registrácie letenky, ale pridáva k tomu aj ďalšie užitočné funkcie.

„Snažíme sa všetko zjednodušiť pomocou technológií. Servisné nástroje informujú o zrušenom lete a cestujúci si cez aplikáciu vie jednoducho presunúť let alebo zrušiť letenku. Cestujúci majú všetky informácie, ktoré potrebujú a vedia sa rozhodnúť, čo spraviť ďalej. Nechceme ich zdržovať a ponechať v takej situácii,“ hovorí pani Gill lucas, Organisation Performance and Development, easyJet.

Aplikácia tiež pripomenie používateľovi, aby si nezabudol zaregistrovať letenku a bude si môcť cez ňu vybaviť ubytovanie alebo dopravu.

„Taktiež prináša informácie o destinácii, aké je tam momentálne počasie a informácie o danej mene,“ hovorí pán Daniel Young, Digital Development Manager, easyJet.

Orientácia na veľkom letisku vie byť pre mnohých pasažierov problematická, najmä ak sú pod časovým tlakom a treba rýchlo nájsť tú správnu cestu. Pomôcť by im preto mohla nová funkcia pre aplikáciu easyJet, s názvom Mobile Host.

„Mobile Host je naozaj pomôckou, pretože robí prechod letiskom oveľa jednoduchším. Odbúra stres previazaním údajov o lete a poskytne informácie, ktoré sú preň špecifické, a ktoré sú v danom bode cestovania potrebné. Dokáže zobraziť čas potrebný pre prejdenie letiska, ukazuje kam treba ísť, na ktorý GATE. Taktiež podáva informácie o dĺžke čakania v rade,“ funkciu Mobile Host predstavuje pán Chris Hope, Head of easyJet-Gatwick, easyJet.

Mobile Host využíva geografické informácie z letiska a údaje poskytuje v reálnom čase. Funkcia je momentálne dostupná na letisku Gatwick a postupne by sa mala aplikovať i na ďalších desiatich veľkých letiskách. Oceňujú ju aj samotní cestujúci.

„Dostal som oznámenie na môj smartfón a dalo mi to mapu, ktorá mi pomohla dostať sa k bráne. Veľmi jednoducho a rýchlo som prešiel aj kontrolou.“

Aplikácia je dokonca dostupná aj pre inteligentné hodinky AppleWatch, kde okrem pridania sociálnych funkcií pribudla jedna užitočná funkcia.

„Jedným z benefitov je Mobile Boarding Pass, čiže svoju letenku máte automaticky pripojenú na zápästí a keď prechádzate letiskom, stačí na kontrolu len priložiť hodinky,“ hovorí pán Daniel Young, Digital Development Manager, easyJet.

Moderné technológie si svoju cestu našli aj v samotnom lietadle. Vybavenie kabíny, ako sú podpierky, držiaky, bočné panely a komponenty z plastov sa často kazia a pre skrátenie doby ich výmeny sa spoločnosť easyJet rozhodla používať špeciálne 3D tlačiarne so systémom LEAP od výrobcu CFN.

„Poškodené veci vyberieme, oskenujeme a pomocou 3D tlače vytvoríme prototyp. Vďaka nemu môžeme vytvoriť formy, z ktorých sa vyrobia tisíce komponentov za zlomok ceny ako doteraz.“

Technológia LEAP umožňuje 3D tlač s použitím kovov a tak sa netlačia len veci do kabíny, ale produkujú sa napríklad súčiastky do nových motorov lietadiel.

No a po novom zobrali v spoločnosti easyJet aj výučbu nových posádok. V tomto smere je k dispozícii nová technológia pre zobrazenie virtuálnej reality so zariadením Oculus Rift.

„Môžeme vybudovať virtuálnu kabínu a vytvoríme tak inžinierom a posádke dojem, že sú na palube lietadla. Napríklad pre účely školenia. Môžu sa v nej hýbať a lokalizovať vybavenie a tiež na jednej obrazovke súčasne si môžu pozrieť videá, ako narábať s vybavením,“ hovorí pán Gary Smith, Business Lead Future Cabin, easyJet.

Letecká spoločnosť easyJet plánuje naďalej rozvíjať svoje služby s využitím nových technológií a mohla by sa tak stať inšpiráciou aj pre ďalšie letecké firmy. Určite by sa v tomto smere zjednodušil život najmä samotným pasažierom.