Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Telekom spúšťa overovanie hlasovou biometriou

Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
15. 5. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Slovak Telekom zavádza novú bezplatnú službu overenia používateľa na základe hlasovej biometrie, ktorá tak zjednoduší a zrýchli vybavenie požiadaviek používateľa pri volaní s Call centrom mobilného operátora. Táto služba bude dostupná od 20. mája 2015.

Doteraz, pri určitých typoch požiadaviek, prebiehalo overenie prostredníctvom overovacích bezpečnostných kódov, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód. Tieto kódy nemáte častokrát pri sebe a ich hľadanie a následné overovanie zaberie určitý čas. S novou službou vám postačí váš vlastný hlas.

Hlasová biometria, Telekom, Slovak Telekom, mobilný operátor, Slovensko, telefón, smartfón, mobil, overenie hlasom, hlas, technológie

Aktivácia služby prebieha dvomi spôsobmi, buď priamo zavolaním do Call centra Telekomu alebo osobnou návštevou predajne. Pri druhej variante používateľ môže dokončiť aktiváciu zavolaním na automatickú hlasovú linku z pohodlia svojho domova.

Počas aktivácie sa pri rozhovore s pracovníkom Call centra vytvorí takzvaný hlasový odtlačok, ktorý systém bude naďalej používať pri neskoršej identifikácii používateľa. Hlasový odtlačok môže byť vytvorený len na základe súhlasu používateľa.

Hlasová biometria, Telekom, Slovak Telekom, mobilný operátor, Slovensko, telefón, smartfón, mobil, overenie hlasom, hlas, technológie

Po aktivovaní služby vás, pri ďalšom volaní do Call centra, systém overí porovnaním vášho hlasu s vytvoreným hlasovým odtlačkom. Overenie prebieha už od prvej sekundy hovoru priamo počas vášho rozhovoru s pracovníkom. Na overenie sa nepoužívajú žiadne naučené frázy, systém si vás dokáže overiť z bežnej konverzácie.

Hlasová biometria je bezpečná, systém dokáže rozpoznať prípadnú nahrávku. Nerobí mu problém ani prípadná zmena intonácie vášho hlasu, napríklad pri prechladnutí. Je to podobné, ako keď voláte zo známou osobou, pokiaľ dokážete rozpoznať jej hlas i pri zmene intonácie alebo horších zvukových podmienkach, dokáže to aj systém hlasovej biometrie.

Hlasová biometria, Telekom, Slovak Telekom, mobilný operátor, Slovensko, telefón, smartfón, mobil, overenie hlasom, hlas, technológie

Okrem výhody, že si nemusíte pamätať rôzne kódy a overenie hlasom vám ušetrí čas, služba má aj ďalšie výhody. Napríklad v prípade straty alebo krádeže telefónu, keď potrebujete zablokovať SIM kartu si vás Call centrum spoľahlivo overí aj pri zavolaní z akéhokoľvek iného telefónneho čísla.

Služba hlasovej biometrie tiež umožňuje delegovať oprávnenia na iné osoby. Používateľ sa tak, po prvotnom jednorazovom overení potrebnými kódmi, bude môcť overiť hlasom aj pri vybavovaní požiadaviek za svojich blízkych.

Viac informácií o službe nájdete na: www.telekom.sk/hlasova-biometria.

Hlasová biometria, Telekom, Slovak Telekom, mobilný operátor, Slovensko, telefón, smartfón, mobil, overenie hlasom, hlas, technológie

Podobné články