Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

308 R HYbrid: Hatchback s výkonom superauta

308 R HYbrid: Hatchback s výkonom superauta
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
21. 4. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Na základe platformy EMP2 vyvinul PEUGEOT Sport novú hybridnú benzínovú pohonnú jednotku plug-in, pričom výkon 500 koní a pohon štyroch kolies posúvajú hranice športového ducha v segmente a prinášajú skutočne mimoriadny výkon. PEUGEOT 308 R HYbrid odhaľuje jedinečný výraz svojho interiéru so štyrmi samostatnými sedadlami, ako aj jasné ohraničenie modrej a čiernej.

PEUGEOT 308 R Hybrid spočíva na pneumatikách 235/35 R19, rozchod kolies je rozšírený o 80 mm a požiera asfalt na ceste svojou hrozivou prednou časťou pokrytou kapotou s expresívnymi otvormi na nasávanie vzduchu a minerálnym nárazníkom s ostrými hranami a hladkým povrchom.

Mriežka chladiča so šachovnicovým vzorom dodáva vzduch do inovatívnej pohonnej jednotky vyvíjajúcej 500 konských síl. V bočných prídavných otvoroch sania sú integrované smerovky s LED diódami a na centrálnom prídavnom otvore sania je umiestnený svetelný podpis auta - vytepaný znak 308 R Hybrid.

PEUGEOT 308 R HYbrid je zahalený do obzvlášť intenzívnej modrej farby, ktorá obsahuje fluorescenčné pigmenty a sklenené častice. Táto farba evokuje hybridnú pohonnú jednotku a farbu, ktorá je historicky vyhradená pre francúzske pretekárske autá. Na zadných dverách sa spája s matnou čiernou a vzniká nový výraz pre jasné ohraničenie, ktoré je identifikačným znakom najextrémnejších áut značky PEUGEOT.

PEUGEOT 308 R HYbrid

Zadná časť vyjadruje jazdné vlastnosti auta. Úzky spojler na hornej časti výklopných dverí zlepšuje aerodynamiku. Na nárazníku sú dva prídavné výduchy, ktoré pomáhajú udržať teplotu batérie odvádzaním horúceho vzduchu.

Ozdobné kryty prídavných výduchov a podbehov sú ozdobené bielym keramickým materiálom a zvýrazňujú dynamický charakter vozidla.

Po otvorení dverí sa odhalí pôsobivý interiér sústredený okolo centrálnej konzoly s ponukou štyroch sedadiel. Použité materiály a farby jasne definujú cieľ modelu PEUGEOT 308 R HYbrid: a to je výkon.

Obklad hornej časti okenných stĺpikov a vnútorné čalúnenie strechy sú v antracitovej farbe. Sedadlá sú potiahnuté svetlou patinovanou kožou. V duchu športovej tradície sa červené prešívanie objavuje v celom interiéri. Zvýrazňuje palubnú dosku, označenie stredu volantu a centrálnu konzolu.

PEUGEOT 308 R HYbrid

Vďaka inovatívnej architektúre miesta vodiča PEUGEOT i-Cockpit môže vodič úplne pokojne ovládať 500 koní, ktoré vyvíja pohonná jednotka. Kompaktný volant je potiahnutý perforovanou kožou a je na ňom umiestnené logo 308 R Hybrid. Umožňuje presné a ostré riadenie v zákrutách. Páčky na volante sú umiestnené tak, aby boli blízko rúk a umožnili ovládať prevodovku so šiestimi stupňami končekom prstov. Head-up displej poskytuje vodičovi všetky informácie bez toho, aby spustil oči z vozovky.

A nakoniec, dve tlačidlá umiestnené na stredovej konzole mu umožňujú dohliadať na mechaniku. Prvé tlačidlo aktivuje výkonnú pohonnú jednotku a druhé poskytuje prístup k štyrom jazdným režimom.

S výkonom 500 k a pohonom štyroch kolies PEUGEOT 308 R Hybrid má elektronicky obmedzenú rýchlosť na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli len za 4 sekundy a 1 000 m s pevným štartom zvládne za 22 sekúnd. Napriek tomu sú emisie CO2 len 70 g/km.

PEUGEOT Sport systematicky preveruje svoju technickú odbornosť a svoje umiestnenia v pretekoch, aby správne stanovil vlastnosti súčiastok ako aj ich ideálne umiestnenie. Pohonná jednotka tak združuje tri nezávislé zdroje energie, ktoré poháňajú vozidlo:

- benzínový 4-valec 1,6 L THP 270 S&S je motor s najvyšším špecifickým výkonom na svete pre tento objem valcov,

- elektromotor s výkonom 85 kW / 115 k, spojený so 6-stupňovou prevodovkou,

- rovnaký elektromotor na zadnej náprave.

V záujme zabezpečenia vynikajúcich dynamických vlastností je hmotnosť maximálne znížená. Lítium-iónová batéria 3 kWh s vynikajúcim pomerom výkon/kompaktnosť je umiestnená pod zadnými sedadlami na mieste palivovej nádrže. Tá má objem 50 litrov a nachádza sa v batožinovom priestore vedľa zadného elektromotora a dvoch transformátorov.

PEUGEOT 308 R HYbrid

Ovládačom umiestneným na centrálnej konzole sa vyberá jeden zo štyroch jazdných režimov:

- Režim Hot Lap, ktorý je najvýkonnejší, umožňuje využitie celého potenciálu zo všetkých troch zdrojov energie na dosiahnutie celkového výkonu 500 k a maximálneho krútiaceho momentu 730 Nm.

- Režim Track poskytuje 400 k a 530 Nm, najmä z benzínového motora a zadného elektromotora. Predný elektromotor slúži ako doplnkový booster pri akcelerácii.

- Režim Road je obzvlášť určený pre cestné použitie s výkonom 300 k a krútiacim momentom 400 Nm. Benzínový motor dodáva celý svoj potenciál, zadný elektromotor mu pomáha počas akcelerácie a predný elektromotor sa nezapája.

- Režim ZEV prioritne používa zadný elektromotor pre pohon PEUGEOT 308 R HYbrid. Predný elektromotor sa zapája podľa tlaku vodiča na pedál akcelerátora.

Vďaka pohonu všetkých kolies sú dynamické vlastnosti auta PEUGEOT 308 R Hybrid mimoriadne, najmä pri výjazde zo zákruty. Brzdový systém je na úrovni výkonu vozidla. Vpredu sú 380 mm vetrané brzdové kotúče zvierané pomocou štyroch piestov a vzadu sú 290 mm kotúče. Avšak nepoužívajú sa počas každého brzdenia.

PEUGEOT Sport vyvinul pohonnú jednotku, ktorá pomocou elektromotorov spomaľuje na celom rozsahu rýchlosti, t. j. od 250 km/h. Tento systém rekuperačného brzdenia je jedna z troch možností nabíjania batérie.

Ďalšia možnosť spočíva v používaní predného elektromotora ako generátora, ktorý je poháňaný benzínovým motorom. A napokon, treťou variantou je rýchle a úplné nabíjanie batérie na termináli a to len za 45 minút.

PEUGEOT 308 R HYbrid je ohromujúcim dôkazom talentu inžinierov a dizajnérov ako aj dokonalosti modelu PEUGEOT 308.

PEUGEOT 308 R HYbrid

(Zdroj: Tlačová správa PEUGEOT)

Podobné články