Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Yamaha vyvinula autonómnu loď pre prieskum vodných plôch

Yamaha vyvinula autonómnu loď pre prieskum vodných plôch
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
8. 7. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Údržba priehrad nie je len o kontrole stavu samotných múrov, ktoré zadržiavajú vodu, ale bahenné usadeniny môžu znížiť schopnosť priehrady efektívne zhromažďovať vodu a preto je potrebné mapovať stav usadením a pravidelne ich vyvážať. Spoločnosť Yamaha vyvinula autonómnu loď, ktorá je navrhnutá tak, aby táto všedná úloha prieskumu sedimentu v priehrade či jazere bola o niečo jednoduchšia.

Loď Yamaha Breeze 10 pre autonómnu navigáciu používa systém satelitného určovania polohy v kombinácii s údajmi azimutu. Trasy prieskumu môžu byť uložené pre opätovné plavby. Loď meria na dĺžku 3,2 metra a má šírku 1,2 metra. Vďaka svojim rozmerom je dostatočne kompaktná pre prevoz. Loď môže niesť sonar, ktorého lúč sníma dno jazier a priehrad.

Sonarové senzory môžu byť k lodi namontované ľahko a rýchlo vďaka vyhradenému priestoru v strede spodnej strany plavidla. Elektrický motor s výkonom 0,5 kW umožňuje prevádzku aj v plytkej vode. 20 AH lítium-iónové batérie a 1,6 kW palubný generátor pritom sľubuje až šesť hodín čistej prevádzky na vode.

Autonómna loď Yamaha Breeze 10 môže slúžiť ako inteligentný prieskumník sedimentov na dne priehrad a jazier

Hoci loď Yamaha Breeze 10 môže pracovať v plne autonómnom režime, má tiež k dispozícii dva režimy riadenia, ktoré umožňujú diaľkové ovládanie alebo poskytnú plnú kontrolu nad plavidlom priamo na palube. Loď nepatrí medzi najrýchlejšie, no ani to nie je jej cieľom. Maximálna rýchlosť je udávaná do štyroch uzlov, čo je asi 7,2 km / h.

Spoločnosť Yamaha dúfa, že jej autonómna loď Breeze 10 by v budúcnosti mohla pomáhať pri pravidelných kontrolách sedimentov a očakáva sa, že by mohla vzbudiť záujem komerčných geodetov pri jej vydaní v auguste tohto roku.

V spodnej časti trupu autonómnej lode Yamaha Breeze 10 je priestor pre sonarový senzor

Podobné články