Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

1.diesel s nanoslide a piestami z ocele pre osobné autá

1.diesel s nanoslide a piestami z ocele pre osobné autá
Autor:
Alžbeta Harry Gavendová
Zverejnené:
22. 8. 2014
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Hlavnými výhodami prvého dieslového motora pre osobné autá s piestami z ocele a technológiou nanoslide sú najmä zníženie spotreby paliva a emisií. Piesty ukované z pevnej ocele v kombináciou s hliníkovou kľukovou skriňou znižujú trenie motora. O to sa stará aj nanoslide, ktorá tvorí vo vnútri valcov zrkadlovo hladký povrch s malými pórmi. Novinka je určená pre osobné automobily Mercedes-Benz a vyrába sa v nemeckom Stuttgarte.

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC bude obdarovaný prvým sériovo vyrábaným dieselovým motorom s piestami z ocele a technológiou nanoslide (V6; 190 kW/258 k). Na Slovensku sa s ním stretneme už o mesiac. Nová technológia umožní vozidlu (pri rovnakom výkone ako má doterajší model) dosiahnuť spotrebu iba 5,0 litra motorovej nafty na 100 km.

Zvýšenie efektívnosti motora pri použití oceľových piestov spočíva v nižšej rozťažnosti ocele teplom v porovnaní s hliníkom. Spočiatku tesnejšie dimenzovaný oceľový piest sa tak po zahriatí roztiahne menej ako hliníková kľuková skriňa inovatívneho motora. Následkom je väčšia tolerancia piestu vo valci a tým aj nižšie trenie.

Popri tesnejšom dimenzovaní piestu poskytuje oceľ zároveň vyššie rezervy pri mechanickom namáhaní. To je výhodné pre ďalší downsizing. Oceľové piesty sú tiež pevnejšie ako hliníkové. Motor tak môže pracovať s vyššími teplotami a dosiahnuť vyššiu termodynamickú účinnosť.

(Zdroj: TS Mercedes-Benz)