Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Autonómny kamión sa preháňal po nemeckej diaľnici

Autonómny kamión sa preháňal po nemeckej diaľnici
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
5. 10. 2015
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Spoločnosť Daimler Truck zaznamenala pokrok vo vývoji autonómnych vozidiel montážou svojho jazdného systému Highway Pilot na kamión Mercedes-Benz Actros. Kamión sa autonómne riadil na úseku nemeckej diaľnice Autobahn 8 v blízkosti mesta Stuttgart.

Okrem samozrejmého prínosu autonómnych vozidiel Daimler tvrdí, že táto technológia môže zlepšiť aj samotnú bezpečnosť vodiča v odvetví nákladnej dopravy a môže pomáhať ako polo-autonómny systém pri prekonávaní dlhých vzdialeností tým, že sa postará o zmenu rýchlostí, akceleráciu, brzdenie spolu so znížením spotreby paliva a menším vylučovaním škodlivých emisií do ovzdušia.

 Active Brake Assist, Active Cruise Control, Autobahn 8, autonómny kamión, autonómny systém, autopilot, Daimler, Denkendorf, diaľnica, doprava, highway Pilot, kamión, Mercedes-Benz Actros, nákladná doprava, Nemecko, Stuttgart, testovanie

Systém Highway Pilot prvýkrát debutoval na otvorenej ceste minulý rok na palube kamióna Mercedes-Benz Future Truck 2025, koncepčného vozidla určeného pre demonštráciu autonómnych systémov v nákladnej doprave. Neskôr v tomto roku sa ďalšie koncepčné vozidlo spoločnosti, Freightliner Inspiration, preháňalo po verejných komunikáciách v americkom štáte Nevada.

Najnovšie bol tento systém nainštalovaný do niečoho iného, ako koncepčného vozidla. Highway Pilot sa tak stal súčasťou modelu upraveného kamiónu Mercedes-Benz Actros, ktorý cestoval po diaľnici Autobahn 8 medzi Denkendorfom a Stuttgartom. Systém pritom pomáhal kamiónu s navigáciou po ceste.

Active Brake Assist, Active Cruise Control, Autobahn 8, autonómny kamión, autonómny systém, autopilot, Daimler, Denkendorf, diaľnica, doprava, highway Pilot, kamión, Mercedes-Benz Actros, nákladná doprava, Nemecko, Stuttgart, testovanie, technológie, novinky

Highway Pilot používa radar s krátkym dosahom, ktorý vyhodnocuje okolie pred vozidlom do vzdialenosti 70-tich metrov v 130 stupňov širokom uhle. Druhá jednotka s dosahom 250 metrov skenuje úsek v 18 stupňovom uhle. Obe spolupracujú s tempomatom Active Cruise Control a brzdovým systémom Active Brake Assist spolu s dvomi kamerami, ktoré majú na starosti identifikáciu cestného značenia a navigovanie vozidla po vozovke.

 Active Brake Assist, Active Cruise Control, Autobahn 8, autonómny kamión, autonómny systém, autopilot, Daimler, Denkendorf, diaľnica, doprava, highway Pilot, kamión, Mercedes-Benz Actros, nákladná doprava, Nemecko, Stuttgart, testovanie, technológie, novinky

Systém by sa dal vlastne prirovnať k takému autopilotovi v lietadle. Je nutná prítomnosť vodiča, ktorý musí byť v prípade problémov schopný okamžite prevziať kontrolu nad vozidlom. Systém ho môže aj sám k tomu vyzvať, ak dôjde k zmene počasia, alebo stavu vozovky. Pokiaľ vodič nezareaguje včas, kamión automaticky zastane.

Active Brake Assist, Active Cruise Control, Autobahn 8, autonómny kamión, autonómny systém, autopilot, Daimler, Denkendorf, diaľnica, doprava, highway Pilot, kamión, Mercedes-Benz Actros, nákladná doprava, Nemecko, Stuttgart, testovanie, technológie, novinky

Na vykonanie testov systému Highway Pilot v reálnej prevádzke musela spoločnosť Daimler získať zvláštne povolenie od nemeckého regulátora cestnej premávky. Povolenie umožňuje takémuto polo-autonómnemu systému sa pohybovať na diaľniciach rýchlosťou do 80 km /h. Testovanie v reálnych podmienkach by tak mohlo výrazne napomôcť v rozvoji autonómnych technológií.

Active Brake Assist, Active Cruise Control, Autobahn 8, autonómny kamión, autonómny systém, autopilot, Daimler, Denkendorf, diaľnica, doprava, highway Pilot, kamión, Mercedes-Benz Actros, nákladná doprava, Nemecko, Stuttgart, testovanie, technológie, novinky 

Podobné články