Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Komplexná komunikačná aplikácia Magenta Connect pre firmy a podnikateľov

Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
30. 12. 2016
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Moderná doba si so sebou priniesla aj modernú komunikáciu. Viac SMSkujeme a ešte viac chatujeme, to znamená, že si vymieňame krátke správy. Pre takýto účel máme k dispozícii niekoľko aplikácií, spomeniem len taký WhatsApp alebo Viber, ale skúste si cez tieto nástroje zistiť pracovný program svojich kolegov, prípadne hneď s niekoľkými naraz urobiť videokonferenciu. Samozrejme asi to možné nebude, ale našli sme jednu aplikáciu, v ktorej sa to dá. A teraz vám ju predstavíme.

Každý z nástrojov modernej komunikácie dnes používa vlastné rozhranie a preto sa dá povedať, že je digitálna komunikácia roztrieštená. Bežným používateľom to až tak nevadí, no podnikatelia a firmy sa orientujú skôr na komplexné riešenia. Medzi ne môžeme zaradiť aj aplikáciu Magenta Connect z dielne Slovak Telekomu.

„Je to služba, ktorá umožňuje komunikáciu prostredníctvom hlasu, to znamená, že skutočne umožňuje volania z vášho mobilu. Je to aplikácia, ktorá umožňuje taktiež textové chatovanie, audio chat alebo audiokonferenciu, videokonferenciu. Umožňuje zdieľanie plochy, výmenu súborov a ďalšie nástroje, ktoré podporujú práve spoluprácu vo firme,“ hovorí pán Michal Brčák, Slovak Telekom.

Aplikácia Magenta Connect pritom používateľom prináša nielen štandardné funkcionality, ktoré poznajú z iných komunikačných aplikácií. Navyše je napríklad aj spojenie s informáciami z pracovného kalendára, prípadne nastavenie aktuálnych stavových profilov pre rôzne situácie.

„A práve vďaka tomuto si viete nastaviť automatizované pravidlá, či daný hovor na pevnú linku sa vám sám presmeruje napríklad na vaše mobilné zariadenie, alebo presmeruje do odkazovej schránky, práve keď nie ste dostupný vo vašej kancelárii. V tomto nástroji vidíte, či daný kolega je práve na stretnutí, je zaneprázdnený nejakou prácou, má dovolenku, alebo jednoducho je mimo práce. Podľa toho viete zvoliť práve ten správny spôsob formy komunikácie.“

Na rozdiel od iných aplikácií Magenta Connect pracuje s mobilmi, ale aj s pecnou linkou. A práve s ňou súvisí aj ďalšia zaujímavá funkcia, ktorá môže prísť vhod počas konferenčných hovorov v prípade, že používateľ musí z nejakého dôvodu odísť zo zasadačky od pevnej linky.

„Môžete si tento hovor plynule prebrať práve do svojho mobilného zariadenia a druhá strana nebude mať žiadne prerušenie a vy môžete pokračovať v tejto diskusii.“

Komplexná komunikačná aplikácia Magenta Connect pre firmy a podnikateľov

Magentu Connect dokáže využívať aj napríklad živnostník, ktorý je vďaka nej neustále zastihnuteľný na mailoch, chatoch alebo na akomkoľvek komunikačnom zariadení. Vo väčšej miere ju však zrejme ocenia firmy, ktoré majú viacero pobočiek a chcú posilniť tímovú spoluprácu.

„A práve vďaka možnosti audiokonferencie alebo videokonferencie môžu tímy na rôznych lokalitách spolu komunikovať, zdieľať, vymieňať si informácie, vymieňať si súbory alebo zdieľať pracovné plochy. A takýmto spôsobom rýchlo a efektívne šetriť náklady, šetriť čas.“

Aplikácia funguje na mobilných zariadeniach, ale aj na stolných počítačoch. Je teda kompatibilná s operačnými systémami Windows, Mac OS, Android i iOS. Služba Magenta Connect si prináša jednoduchosť nielen pri používaní, ale aj nasadzovaní. Používateľ teda nemusí inštalovať žiadne dodatočné služby, všetko funguje vďaka technológiám, ktoré sú prepojené na strane poskytovateľa služby.

„Je tam práve prepojenie aj na naše ostatné technológie, čiže nepotrebuje nastaviť nič iné, spustí a nainštaluje si túto službu, či už na svoj mobil, tablet, počítač a môže naplno využívať. Taktiež táto komunikácia ide práve po sieti tohto poskytovateľa, takže nedochádza k nejakému riziku úniku týchto údajov mimo sieť a nie je nejakým spôsobom ani udržiavaná mimo tohto poskytovateľa.“

Keďže ide o aplikáciu navrhnutú primárne pre biznis, funguje s uzavretým okruhom používateľov. Vďaka cloudovému riešeniu je to však škálovateľná aplikácia, a tak sa môže počet jej používateľov v jednej firme postupne rozrastať. Aj pridávanie nového kolegu či obchodného partnera je vyriešené jednoduchým spôsobom.

„Výhodou práve je možnosť integrácie so svojim interným systémom, so svojim interným adresárom používateľov. Takže táto automatická synchronizácia uľahčuje život a zároveň ľahko umožňuje práve vyhľadať si či už kolegu alebo obchodného partnera práve z centrálneho telefónneho zoznamu.“

Aplikácia Magenta Connect je ústretová aj čo sa týka jej spravovania. A tak to zvládnu aj bežní používatelia.

„Nepotrebujú k tomuto žiadne nejaké špeciálne IT znalosti a dokážu si to nastaviť v podstate sami. Je jeden centrálny administračný profil, ktorý má práve možnosť nastavovať jednotlivé pravidlá používania, ale tie sú pre všetkých takmer rovnaké. Ale skôr nastavuje tie bezpečnostné politiky okolo toho,“ uzatvára pán Michal Brčák, Slovak Telekom.

Podnikať bez komunikácie sa v dnešnej digitálnej dobe v podstate už ani nedá. Je preto dôležité, aby bol daný podnikateľ či pracovník firmy zastihnuteľný kdekoľvek na cestách, a aby pobočky spoločností mohli vzdialene pracovať v rámci prepojeného tímu. A práve k tomu by mohla svojim dielom prispieť aj aplikácia Magenta Connect.