Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Dobrovoľníci dajú svoje pocity do služieb marketingu

Dobrovoľníci dajú svoje pocity do služieb marketingu
Autor:
Ľubo Straka
Zverejnené:
21. 11. 2013
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Spoločnosť Synetiq chystá verejný neuromarketingový portál Mindr, kde budú dobrovoľníci testovať výrobky. Ich "názory" budú zaznamenávané vďaka elektroencefalogramom v podobe nervovej aktivity ich mozgu.

Každý výrobca by si najradšej otestoval na ľuďoch svoj výrobok pred tým, než ho oficiálne spustí na trh. Nie každý si však môže dovoliť robiť veľké prieskumy verejnej mienky. Spoločnosť Synetiq však ponúka alternatívnu možnosť s názvom Crowdsourced neuromarketing. Využíva na to niečo ako verejnú sieť ľudí, ktorí sú ochotní zapojiť sa do testov na náhlavných elektroencefalogramoch. Tieto zariadenia zachytávajú emocionálne odpovede nášho mozgu na filmy, reklamy či hudbu. Nahrávaním nervovej aktivity teda Synetiq zaznamená kedy presne človek cíti radosť, zainteresovanosť, nechuť či frustráciu.

Synetiq pomocou EEG skúma názory používateľov

Okrem toho sa informácie kombinujú so zaznamenávaním pohľadu – kam oči dopadnú, čo zaujme pozornosť. Vďaka vyhodnocovaniu týchto dát potom môžu výrobcovia zistiť vady svojich produktov či vylepšiť ich časti. Synetiq nie je jediný, kto sa neuromarketingom zaoberá, no má výhodu v podobe viacerých user-friendly myšlienok. Iba pár hodín po zverejnení rôznych produktov sa budú môcť záujemcovia prihlásiť na ich Mindr a posudzovať. Tu sú samozrejme rozdelení podľa viacerých kritérií do skupín, ktoré potom poskytnú smerodajnejšie výsledky. Mindr sa spustí v priebehu najbližších mesiacov.

Podobné články