Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Oculus Rift VR má pre Facebook cenu 2 miliardy

Autor:
Alžbeta Harry Gavendová
Zverejnené:
26. 3. 2014
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

Facebook a Google sa predbiehajú - že či v technológiách, alebo v inováciách? Určite v oboch smeroch, no teraz reč je skôr o kúpe. Po WhatsUppe Facebook "pokoril" i známeho vývojára okuliarí s rozšírenou realitou Oculus Rift VR. A to za 2 miliardy dolárov v podobe akcií a hotovosti. Celá transakcia by sa mala ukončiť do polovice tohto roka.

Oculus začal svoje verejné účinkovanie na Kickstarteri v roku 2012 a okamžite si získal veľkú pozornosť. Ponúkal totiž hráčom rozšírenú realitu v úplne inom zmysle, na aký boli dovtedy zvyknutí. Vidieť pred sebou virtuálny svet v takom zobrazení, akoby ste vy sami boli jeho súčasťou, to je naozaj lákavá ponuka. Hráč sa pozerá do Oculusu na OLED displej cez dve šošovky a jedno oko vidí v rozlíšení 960 x 1080. Významnou funkciou je však to, že Oculus rozoznáva pohyby hlavy – teda s vaším otočením, respektíve obzretím, sa zmení i zorný uhol – presne ako v realite. Spolupracujú tu totiž senzory v podobe akcelerometru, gyroskopu i magnetometru. Zatiaľ však Oculus pre verejnosť dostupný nie je, existuje iba možnosť predobjednať si jeho 2.generáciu a stretnúť sa môžeme len s vývojárskym kitom.

Šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, je Oculusom nadšený. Ako uviedol vo svojom vyhlásení, je to budúcnosť, platforma zajtrajška. Jeho uplatnenie si vie predstaviť okrem virtuálnych hier i v školstve a zdravotníctve.